Bermula dengan herba yang hampir tidak dihargai lagi, ia itu kelapa. Kini, Bioasli boleh mendabik dada, kerana kejayaannya mempelopori perniagaan dalam talian di Malaysia. Menjadi ikutan dalam setiap aplikasi dalam memperomosikan produknya. Berjaya mengangkat hasil tempatan keperingkat antarabangsa, dengan kejayaan menembusi pasaran 231 buah negara, dengan rangkaian produk-produk berasaskan kelapa dara yang hebat.

Suke blog ni LIKE ye...

DAFTAR PERCUMA DI SINI..

Photobucket

Tuesday, September 18, 2012

Khasiat Minyak Kelapa Dara Dan Kesan Jangka Panjang


Setiap hari minum Minyak Kelapa Dara @ habatus Sauda @ Madu-Apa yang akan anda dapat ?

#Melegakan pernafasan – mencairkan kahak dan membersihkan laluan  pernafasan dan  kerongkong

#Melawaskan pembuangan air besar dan kecil – menyelesaikan masalah sembelit dan kencing  tidak lawas serta membuang toksn melalui najis.

#Meningkatkan kadar metabolisma pada seluruh sel tubuh – Minyak kelapa dara akan diserap  terus sebagai komponen tenaga dalam badan – badan anda akan terasa lebih bertenaga

#Di dalam usus kecil dan besar  ia memusnah organisma perosak, seperti virus, bakteria,  kulat dan protozoa (cacing). Dengan nya penghadaman mencapai tahap maksimum.

#Mengurangkan  keadaan mudah lapar – bila penghadaman mencapai tahap maksima tubuh  mendapat lebih khasiat dan tenaga.

#Oleh itu berat badan terkawal – tidak perlu makan banyak dan kerap

#Mengurangkan kandungan lemak badan – berat badan turun mengikut kesesuaian tubuh badan  sesaorang.

#Tidak mudah mendapat jangkitan penyakit – dengan bertambah kuatnya sistem kekebalan  tubuh.

#Mengurangkan kelekitan platelet darah – kelekitan platelet adalah faktor penyumbang  kepada pembentukan plak pada saluran darah.

#Mengurangkan risiko serangan sakit jantung dan darah tinggi – mengelakkan terbentuknya  plak pada saluran darah terutama saluran yang berhubungan dengan jantung.

#Mempercepat pengantian sel-sel mati dengan yang baru – mengembalikan keanjalan,  kelembutan dan kehalusan kulit.

KESAN JANGKA PANJANG PENGAMBILAN MINYAK KELAPA DARA PADA TUBUH

>Mengurangkan kadar kolestrol – ia sendiri tidak mengandungi kolesterol. Oleh itu ia  adalah alternatif terbaik bagi minyak-minyak lain yang mengandungi kandungan kolesterol  yang tinggi

>Mengawal kencing manis  - pankrease lebih efisien mengeluarkan insulin sementara sel  bekerja lebih cekap mengambil gula darah keperluannya.

>Mengatasi masalah penyakit degeneratif dan masalah usia umur lanjut - anti oksida   semulajadi dalam minyak kelapa dara adalah penghambat pembentukan radikal bebas .

>Tidak meningkatkan paras kelekitan platelet dalam darah – mengatasi pembentukan plak  pada pembuluh darah yang menjadi anatara faktor punca serangan jantung.
          
>Tubuh lebih tahan serangan penyakit kerana memiliki agen anti virus, anti bakteria,  anti fungus dan anti protozoa.
           
>Mendapatkan kembali keanjalan, kelembutan kulit – ia mempercepat pergantian sel-sel  kulit yang mati dengan sel yang baru, selain melindungi dari sinaran ultra violet.
           
>Pertumbuhan rambut lebih baik dan kelemumur akan hilang – sel rambut akan mendapat  tenaga dan zat yang mencukupi untuk pertumbuhan maksima.

>Terhindar dari gejala alahan – minyak kelapa dara bertindak sebagai agen anti  histamine.
      
>Mengelakkan risiko sakit kanser – minyak kelapa dara memusnahkan sebarang kehadiran  organisma pathogen. Dengan itu sel darah putih mampu bertindak secara maksima memusnahkan sel kanser, kerana ia tidak terbeban menghadapi organisma pathogen.

>Keadaan berdengkur akan hilang – kerana saluran pernafasan dan anak tekak akan kembali  anjal dan elastik hasil kewujudan sel-sel baru padanya.

Sebagai sumber makanan, sumber tenaga dan sumber kesihatan 
*Tidak membebankan organ pankrease

*Lemak tepu rantai sederhana pendek. (MCFA – mudah dihadham)

*Sudah mula dihadhamkan dengan hanya enzim saliva dan diperut (sangat baik untuk mereka  yang ada gangguan pencernaan, masalah metabolik, bayi pramatang yang sistem tubuhnya  kurang berkembang.

*Sel jadi cekap dan efisien

*Bertindak menghalang pembentukan radikal bebas

*Diproses secara organik. Tidak terhasil trans fatty asid beracun yang merosakkan sistem  tubuh

*Tiada kolesterol

*Mengandungi antara 45 – 55 % lauric asid

*Bersifat antivirus, antibakteria, antifungus, anti protozoa.

*Pada kulit, bertindak sebagai perisai tambahan terhadap bahaya sinaran ultra violet (UV)(keremajaan kulit lebih lama) dan penghalang infeksi kuman (mengelakkan jangkitan  penyakit kulit) disamping mempercepat pembentukan sel baru(keanjalan dan kelembutan  kulit lebih ketara.

*Bertindak sebagai anti kanser dan anti histamine (mengelakkan alahan)

*Meningkatkan metabolisma. (Sel punya lebih tenaga, menjadikan ia lebih cekap dan  efisien)

*Meningkatkan daya tahan (endurance)

*Memperbaiki pencernaan. (tidak akan cepat lapar, tidak perlu makan banyak dan berat  badan terkawal secara semula jadi.

*Mempermudah pencernaan mineral dan vitamin (baik untuk warga tua.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...